SAMOCHODY ZABYTKOWE – klasyka, pasja, prawdziwa miłość do czterech kółek…
Jesteśmy właścicielem kilkudziesięciu samochodów zabytkowych. Najstarszy egzemplarz z naszej kolekcji to Hupmobile z 1911 roku. Każdy z samochodów jest restaurowany, serwisowany i zabezpieczany na kolejne lata. Samochód, który trafia do HANCARS w celu przywrócenia swojej dawnej świetności traktujmy indywidulanie. Usługa renowacji samochodów zabytkowych to niepowtarzalny, wyjątkowy projekt. Zajmują się nim prawdziwi pasjonaci motoryzacji, dla których precyzja i dokładność to największa przyjemność i praca. Posiadamy profesjonalne narzędzia niezbędne do restaurowania zabytków m.in. giętarki, walcarki i koło angielskie, a także linie lakierów Glasurit przeznaczonych do samochodów klasycznych. Wykonujemy pełną gamę prac - od piaskowania nadwozia, kompletny remont blacharski, odbudowę i modyfikację jednostek napędowych, naprawę instalacji elektrycznej, lakierowanie, odnawianie powłok galwanicznych, a także wykończenie wnętrza.
HANCARS - specjaliści od renowacji samochodów zabytkowych
Poniżej przedstawiamy samochody, które zostały odnowione w naszym serwisie i służą właścicielom do dnia dzisiejszego:

Hupmobile Phaeton, 1911, USA
Rodzaj, pojemność i moc silnika:ZI/R4, 1835 cm3, 20KM Prędkość maksymalna: 50 km/h
Amerykańską fabrykę samochodów Hupp Motor Car Company, produkującą pojazdy pod marką Hupmobile, założył w roku 1908 Robert Craig Hupp. Firma produkowała solidne, niezawodne pojazdy. W czasie swojego istnienia firma wyprodukowała ponad 560 tysięcy samochodów. Samochód Hupmobile 20 zalicza się do aut luksusowych. Jest to auto dwudrzwiowe, czteromiejscowe, typu Double Phaeton, turystyczne. Jego nadwozie wykonane jest z drewna. Produkcję zakończono w roku 1941. Jest to najstarszy okaz w całej kolekcji właściciela Grupy Hasco, która liczy ponad 30 zabytkowych aut.

Packard 733 Barn Fresh, 1931, USA
Rodzaj, pojemność i moc silnika:ZI/R/8, 5244 cm3, 81 kW Prędkość maksymalna: 100 km/h
Packard to jedna z najbardziej znanych w latach 20. i 30. XX wieku amerykańskich marek produkujących samochody luksusowe. Została założona w 1899 roku przez braci Jamesa Warda i Williama Douda Packardów oraz ich wspólnika George'a Lewisa Weissa w Warren w Ohio. Od początku swego istnienia firma Packard koncentrowała się wyłącznie na segmencie samochodów luksusowych. Podczas gdy samochody konkurencji kosztowały od kilkuset do 1000 dolarów, ceny aut tej ekskluzywnej marki zaczynały się od 2500 dolarów. Wysokiej cenie odpowiadała jakość konstrukcji i wykonania aut, które zdobyły wysoką renomę wśród nabywców. Przez dekady Packard był synonimem luksusu i symbolem wysokiego statusu społecznego czego najlepszym odzwierciedleniem był slogan firmy: „Dlaczego Packard jest tak kosztowny? Zapytajcie o to człowieka, który Packarda posiada”. Marka Packard była także szeroko znana poza USA – auta tej marki były obecne na rynkach w 61 państwach.

Hudson Terraplane Sedan, 1937, USA
Rodzaj, pojemność i moc silnika:ZI/R4, 1835 cm3, 20KM Prędkość maksymalna: 50 km/h
W roku 1909 ośmioosobowa grupa przedsiębiorców z Detroit (m.in. Roy Dikeman Chapin i Howard Earle Coffin) stworzyła na rynku amerykańskim nową markę samochodu "Hudson". Nazwa pochodziła od nazwiska milionera, Josepha L.Hudsona, właściciela domu handlowego w Detroit. Celem firmy była produkcja aut, których cena nie przekraczałaby jednego tysiąca dolarów amerykańskich. Pierwszy samochód spełniający te założenia, Hudson „Twenty”, wyjechał z fabryki 3 lipca 1909 roku. Pod koniec lat 20-tych Hudson Motor Car Company należał do przodujących koncernów samochodowych na świecie. Przełomowym momentem w działalności koncernu było wprowadzenie w 1916 roku modelu Super Six - nazwa pochodziła od 6-cylindrowego silnika, montowanego seryjnie w pojeździe, uznanego przez American Automobile Association za najmocniejszy i najbardziej wytrzymały silnik na świecie. Dzięki niezbyt wygórowanej cenie, model Terraplane pomógł Hudson Motor Car Company przetrwać Wielki Kryzys lat 30’stych, produkcję auta zakończono w roku 1938.

Packard Super 8 Custom, 1948, USA
Rodzaj, pojemność i moc silnika:EI/R8, 5350 cm3, 145 KM Prędkość maksymalna: 150 km/h
Packard Super Eight, produkowany w latach 1933/1934 oraz w latach 1950/1951 to największy model amerykańskiej marki Packard, spośród modeli Eight. Packard Super Eight był luksusowym okrętem flagowym marki Packard z ośmiocylindrowym silnikiem. Był to jeden z ostatnich samochodów z przeznaczeniem na całoroczną limuzynę do miejskiej jazdy z szoferem w zawrotnej cenie 4 820 USD. Autorem projektu maski auta był topowy w automobilowym świecie projektant - Howard „Dutch” Darrin. W roku 1948 model Packard Super Eight został przez New Yor Fashion Academy, wyróżniony tytułem „Fashion Car of the Year”. Ilość sztuk wyprodukowanych w tym modelu: 100.

Bentley S1, 1957, United Kingdom
Rodzaj, pojemność i moc silnika:ZI/R/6, 4887 cm3, 102 kW Prędkość maksymalna: 166 km/h
W 1931 roku brytyjska firma Bentley Motors, Ltd połączyła się z fabryką Rolls-Royce Motor Cars, zachowując przy tym swoją markę. Efektem współpracy marek była seria „S”, której produkcję rozpoczęto w 1955 roku a zakończono w 1959. Typ „S” odnosił się zarówno do „Silver Cloud” firmy Rolls-Royce, jak również do serii „S” firmy Bentley. Były to luksusowe, reprezentacyjne modele Bentley oparte na wzorach Rolls Royce. Auta różniły się między sobą chłodnicą, emblematami i figurkami na maskach a wybór tych elementów należał do klientów. Bentley S1 dostępny był jako 4-drzwiowy saloon lub 2-drzwiowe coupé, oferowany w najwyższej klasie „luxury car” – symbolu wysokiego statusu społecznego. Ten model pozostał w niezmienionej formie aż do roku 1965 kiedy został zastąpiony przez auta z Serii T.

Cadillac SDV Sedan de Ville, 1959, USA
Rodzaj, pojemność i moc silnika:ZI/V/8, 6384 cm3, 309 kM Prędkość maksymalna: 180 km/h
Firma Cadillac powstała w 1902 roku i została nazwana imieniem francuskiego szlachcica Antoine’a de la Mothe Cadillaca, założyciela miasta Detroit. Początki firmy sięgają już 1899 roku. Złote lata amerykańskiej motoryzacji to lata 50-te i 60-te, okres niesamowitego rozkwitu amerykańskiej gospodarki przypieczętowany pierwszym lotem na księżyc. Najbardziej charakterystycznym elementem stylistyki Cadillaca tamtych lat były skrzydła-płetwy,umiejscowione po bokach bagażnika. Twórcą tego kierunku był Harley Earls, jeden z najsłynniejszych projektantów w GM. Z biegiem lat skrzydła były coraz większe i coraz bardziej majestatyczne, by osiągnąć szczyt w 1959 roku. Innym bardzo charakterystycznym elementem była zawijana po bokach szyba przednia. Szyba o tym niepowtarzalnym kształcie po raz pierwszy pojawiła się w 1953 roku. Cadillac od lat kojarzony był z luksusem a zarazem prestiżem. Markę doceniło wiele znanych osobistości, m.in.: Franklin. D. Roosevelt, Dwight D. Eisenhower, Richard Nixon, Pius XII, Jan XXIII, Fred Astaire, Elvis Presley, Marilyn Monroe, Salvador Dali.

Jaguar XK-E S2, 1970, United Kingdom
Rodzaj, pojemność i moc silnika:ZI/R6, 4235 cm3, 198 kW Prędkość maksymalna: 241 km/h
Brytyjska marka luksusowych samochodów, Jaguar Motors Ltd. została zarejestrowana w Wielkiej Brytanii w roku 1945. Obecnie należy do indyjskiego koncernu TATA MOTORS choć siedziba firmy wciąż znajduje się w Wielkiej Brytanii. Jaguar E-type - model sportowego samochodu marki Jaguar, produkowany w latach 1961-1975 przez brytyjską markę Jaguar Motors Ltd. Samochód ten jest połączeniem wyjątkowego wzornictwa oraz luksusu w konkurencyjnej cenie. Był to jeden z niewielu modeli, w których wspomaganie kierownicy i klimatyzacja były dostępne już w wersji podstawowej. W latach 60’tych uważany był za ikonę motoryzacji. Serię S produkowano w latach 1968 -71. Samochód zajął pierwsze miejsce w rankingu „100 najpiękniejszych samochodów wszechczasów”. Ranking prowadzony był przez brytyjski dziennik „The Daily Telegraph”.

Lincoln Continental Mark V, 1978, USA
Rodzaj, pojemność i moc silnika:ZI/V/8, 7538 cm3, 355 KM Prędkość maksymalna: 175 km/h
Lincoln Continental Mark V - luksusowy samochód osobowy produkowany przez amerykańską firmę Lincoln w latach 1977-1979. Do napędu używano silników V8 o pojemności 6,6 oraz 7,5 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową automatyczną skrzynię biegów. Prezentowane auto zostało wyprodukowane z okazji jubileuszu firmy w wersji limitowanej – jako duże sportowe 2-drzwiowe coupé. Silnik auta ma pojemność aż 7,6 l! Ilość sztuk wyprodukowanych w tym modelu: 1000.